Co pić w trakcie odchudzania?

Co pić w trakcie odchudzania?

W trakcie odchudzania nie możemy zapominać o sięganiu po odpowiednie napoje. Są one tak samo ważne, jak właściwie zbilansowana dieta, dostarczająca nam najważniejszych składników odżywczych. Na czas kuracji odchudzającej najlepiej zrezygnować ze słodkich gazowanych napojów, zastępując je gorzką herbatą, niegazowaną wodą mineralną oraz ziołowymi naparami.

Woda stanowi blisko ponad połowę masy ludzkiego ciała. Szczególnie ważne utrzymywanie prawidłowego poziomu płynów jest w trakcie odchudzania. Warto więc zastanowić się, jakiego rodzaju napoje spożywać.

Łatwo o odwodnienie

Wszystkie płyny ustrojowe, które znajdują się w organizmie człowieka (żółć, krew, limfa, pot) posiadają w sobie wodę. Woda tworzy idealne środowisko dla większości procesów życiowych, które zachodzą w organizmie. Gdy temperatura otoczenia wzrasta, wówczas oddawanie ciepła odbywa się przez skórę, dzięki odparowaniu wody. W trakcie pocenia tracimy spore ilości wody. Ponieważ proces odchudzania bardzo często wspomagany jest aktywnością fizyczną, w trakcie której dochodzi do utraty wody, musimy jeszcze większą uwagę zwrócić na to, co pijemy oraz w jakich ilościach.

Zaleca się, aby każdego dnia wypijać dwa litry płynów. W okresie letnim dodatkowo powinno się pić ich zdecydowanie więcej. Badania pokazują, że większość Polaków wypija zdecydowanie za mało wody, a niedostateczna jej ilość może prowadzić do niebezpiecznego odwodnienia (a latem również do przegrzania). Odwodnienie w granicach dwóch procent masy ciała znacznie obniża ogólną wydolność organizmu, a także powoduje zaburzenia w pracy poszczególnych narządów.

Woda wodzie nierówna

Jak się okazuje, na sklepowych półkach możemy znaleźć bardzo szeroki wybór wód, zarówno gazowanych, jak i niegazowanych. Możemy wyróżnić wody mineralne, które są wodami podziemnymi (wydobywa się je otworami naturalnymi lub wierconymi), wody źródlane oraz wody stołowe (powstają one poprzez dodatnie do wody źródlanej soli mineralnych – dzięki temu zawierają składniki o znaczeniu fizjologicznym: sód, magnez, wapń, węglany lub wodorowęglany).

Woda, tak samo jak pożywienie spożywane w trakcie kuracji odchudzającej, powinna dostarczać naszemu organizmowi najcenniejszych substancji. Badania przeprowadzone przez amerykańskich naukowców wykazały, że kobiety, które piją duże ilości wody wzbogaconej o minerały, nie mają kłopotów z utrzymywaniem odpowiedniego poziomu pierwiastków w organizmie. Woda źródlana dostarcza ich w najmniejszym stopniu, dlatego warto sięgnąć po wodę stołową lub naturalną wodę mineralną. Więcej na temat kuracji odchudzającej czytaj tu: http://www.strength.pl/dieta-i-odchudzanie-suplementy.html

Zanim sięgniemy po konkretną wodę, warto zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na etykiecie. W ten sposób będziemy mogli ocenić, czy ilość zawartych w danej wodzie substancji mineralnych będzie odpowiednia do uzupełnienia ich bilansu w naszej odchudzającej diecie. Najbardziej wartościowe składniki mineralne, które możemy znaleźć w zdecydowanej większości wód to: wapń, sód, chlorki, magnez, siarczany oraz wodorowęglany. Niekiedy wody zawierają również jod, żelazo oraz fluor. By dana woda mogła zostać uznana za źródło konkretnego składnika, powinna ona pokrywać przynajmniej piętnaście procent tak zwanego RDA (zapotrzebowania na dany składnik).

Niesłodzone herbaty

Jeśli niekoniecznie jesteśmy miłośnikami wód, wówczas możemy sięgnąć po herbaty (właściwie wszystkie jej rodzaje), ale powinny to być herbaty niesłodzone.  Jeśli jednak w trakcie kuracji odchudzającej zależy nam na tym, aby organizm dodatkowo oczyścić ze szkodliwych toksyn, wówczas najlepszym rozwiązaniem będzie sięgnięcie po herbatę zieloną.

Właściwości herbaty zielonej są bardzo różnorodne, dlatego poza oczyszczeniem organizmu możemy również zyskać wiele dodatkowych korzyści. Picie już jednej filiżanki tego napoju dziennie ureguluje procesy trawienne i ustabilizuje ciśnienie tętnicze krwi. Co więcej, dzięki silnym właściwościom bakteriobójczym oraz zdolności neutralizowania kwasów trawiennych, zielona herbata będzie zapobiegać powstawaniu wrzodów żołądka oraz ułatwi przyswajanie pokarmów. Na pewno docenimy także działanie pobudzające i odprężające tego napoju. Zawarta w nim kofeina nie atakuje organizmu tak gwałtownie jak kofeina, która znajduje się w kawie. Dzięki temu praca układu nerwowego będzie stymulowana stopniowo oraz powoli.

A może woda kokosowa?

Naturalnym i zdrowym napojem izotonicznym w trakcie zrzucania nadprogramowych kilogramów może być także woda kokosowa. Napój ten doskonale uzupełni niedobory energetyczne oraz wspomoże proces redukcji tkanki tłuszczowej.

W składzie wody kokosowej możemy znaleźć mnóstwo cennych składników mineralnych, takich jak potas, wapń, magnez oraz kwasy tłuszczowe. Dla osób odchudzających się szczególnie ważne znaczenie będą mieć kwasy tłuszczowe, które przyczyniają się do przyspieszenia procesów związanych z metabolizmem. Dzięki temu woda z kokosa, która przechodzi przez jelita, będzie o wiele łatwiej strawiona, a w skutek tego procesu nasz organizm nawet nie odczuje zmęczenia.

Jak się okazuje, napój kokosowy jest także znacznie bardziej odżywczy niż mleko oraz nie zawiera w swoim składzie cholesterolu. Woda z kokosa przyspieszy ponadto detoksykację.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *