Jak utrzymać wagę po diecie

Jak utrzymać wagę po diecie

Kolejna dieta i udało się dojść z nadmiarem kilogramów do stanu akceptowalnego. Jednak tuż za rogiem czyha na naszą piękną figurę pokusa w postaci nagrody za osiągnięty cel oraz jojo. Nie zabawka, ale efekt.

Dieta diecie nierówna

Tak naprawdę nie można powiedzieć o danej diecie, że jest zła. Człowiek jest wszystkożerny czyli dostosowany jest jego przewód do dwóch rodzajów pożywienia mięsa oraz roślin. Oba trawi równie dobrze. Jakkolwiek jednak podejmując się diety trzeba po pierwsze zbilansować oba rodzaje żywności, po drugie wprowadzić powoli do jadłospisu. Zbyt drastyczna zmiana menu nie jest dla nas korzystna.

Jadłospis

Jak ułożyć dobry jadłospis? Nie ma na to recepty dla każdego są inne wytyczne i w tym wypadku warto poszukać sobie swoich ulubionych smaków. Nasz organizm sam często podpowiada na co ma ochotę. Smakują nam tylko niezdrowe przekąski ociekające tłuszczem, a w ramach pokuty stosujemy restrykcyjną dietę? Postarajmy się dostarczyć organizmowi tego co pragnie. Wprowadźmy do jadłospisu tłuste ryby na przykład.

Przygotowanie menu

Najpierw zróbmy rozeznanie w naszym jadłospisie. Sprawdźmy, co możemy zastąpić na korzyść lepszych jakościowo produktów. Napoje wymieńmy na soki. Chipsy i chrupki, paluszki to mogą być suszone owoce i warzywa. Nie rezygnujmy z mięsa i tłuszczów roślinnych jak i zwierzęcych. Nasz organizm używa ich do produkcji energii. Z jednej cząsteczki tłuszczu mamy 2 razy więcej energii niż z cukru. Ze słodyczy wybierzmy raczej te, które przygotowuje się na świeżo, jak ciastko w kawiarni czy sami coś upieczmy. Tak naprawdę utrzymanie diety po schudnięciu to zmiana swojego jadłospisu i nawyków żywieniowych. Nie powinna ona być jednak drastyczna. Do tego zrezygnujmy z używek, a w ramach codziennej gimnastyki postarajmy się o dłuższy spacer np. do pracy czy na zakupy w oddalonym bardziej sklepie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *