Jak zdrowo schudnąć?

Jak zdrowo schudnąć?

Ile razy zastanawialiście się nad różnorodnymi sposobami odchudzania? Ile razy chcieliście zmienić coś w swoim wyglądzie, jednak po czasie wracaliście do starych nawyków żywieniowych i dieta schodziła na dalszy plan? Ile razy zastanawialiście się nad różnorodnymi sposobami odchudzania? Ile razy chcieliście zmienić coś w swoim wyglądzie, jednak po czasie wracaliście do starych nawyków żywieniowych i dieta schodziła na dalszy plan? Ofert dietetycznych jest naprawdę dużo. Możemy zdecydować się na jadłospis proponowany przez cateringi dietetyczne lub wybrać się do dietetyka, by indywidualnie dobrał nam odpowiedni plan odżywiania. Czy zdrowe odchudzanie opiera się tylko i wyłącznie na ograniczeniu jedzenia i zmianie swoich nawyków żywieniowych? Oczywiście, że nie. Sposób na zdrowe odchudzanie jest związany ze zmianą diety, ale nie należy zapominać o zwiększeniu swojej aktywności fizycznej. Wspomagacze odchudzania w postaci rozmaitych tabletek odchudzających, czy też specjalnych herbatek, nie zdziałają nic bez naszego wysiłku. Zasady zdrowego i bezpiecznego odchudzania są identyczne, bez względu na to, czy zamierzamy zrzucić kilka lub kilkanaście kilogramów. Podstawowa różnica tkwi w czasie, jaki potrzebuje nasz organizm, by dojść do wyznaczonego celu. Jeśli zamierzamy się odchudzać, musimy pamiętać o bardzo ważnej rzeczy, a mianowicie o tym, że zdrowe odchudzanie wymaga przede wszystkim cierpliwości. Nie ma drogi na skróty, cudownych diet odchudzających z trwałymi efektami, czy też magicznych potraw, które sprawią, że w bardzo szybkim czasie schudniemy bez wyrzeczeń. Co zatem przynosi pożądany efekt? Ograniczenie ilości spożywanych kalorii. Monotonny jadłospis może prowadzić do niedoborów pokarmowych, co niekorzystnie wpłynie na nasz metabolizm. Ograniczając kalorie, musimy zadbać nie tylko o urozmaicenie naszego zdrowego menu, ale także musimy pamiętać o istotnych składnikach odżywczych. Każdego dnia, spożywajmy produkty z różnych grup, które dostarczą nam odpowiedniej ilości białka, węglowodanów, tłuszczy, a także witamin i składników mineralnych. Kolejnym krokiem zdrowego odżywiania jest regularność. Najlepszym rozwiązaniem jest spożywanie 4-5 niewielkich posiłków w ciągu każdego dnia, w równomiernych odstępach czasowych. Dzięki temu, nasz organizm łatwiej będzie mógł spalać dostarczane mu na bieżąco kalorie. Zmieniając nawyki żywieniowe, pamiętajmy o błonniku. Jest on niezwykle ważny w odchudzaniu, ponieważ wchłania wodę i pęcznieje w żołądku, dając tym samym poczucie sytości. Błonnik poprawia pracę jelit i skutecznie pomaga oczyścić organizm z toksycznych produktów przemiany materii. O czym jeszcze powinniśmy pamiętać podczas zdrowego odchudzania? Oczywiście o odpowiednim nawadnianiu się i o rezygnacji z alkoholu. Każdego dnia powinniśmy wypijać ok 2 litrów płynów. Najlepszy wybór stanowi woda, ale możemy także postawić na zieloną herbatę, ziołowe herbatki bez cukru lub herbatki owocowe. Unikajmy słodzonych napojów gazowanych i soków owocowych. Podczas diety, warto całkowicie zrezygnować z alkoholu, ponieważ zawiera on w sobie puste kalorie. Ostatni element zdrowej diety to wprowadzenie naturalnych spalaczy tłuszczów. Dodawanie do potraw ostrych przypraw jest znakomitym sposobem na podkręcenie przemiany materii. Artykuł opracowany przy współpracy z marką Light Catering

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.