Platformy do balansowania – czym jest BOSU i jakie są efekty ćwiczeń

Platformy do balansowania – czym jest BOSU i jakie są efekty ćwiczeń

BOSU to przyrząd do ćwiczeń swoim wyglądem przypominający piłkę, przecięta na pół, o elastycznej powłoce. Całość oparta jest na twardej podstawie. Platforma do balansowania służy do ćwiczenia balansowania i utrzymania równowagi. Urozmaicając treningi ogólnorozwojowe, mające na celu wzmocnić wszystkie partie ciała. Dzięki temu, że ciało w trakcie wykonywania na niej ćwiczeń pozostaje cały czas w napięciu, idealnie kształtuje ona sylwetkę. Począwszy od mięśni nóg, poprzez korpus i ramiona.

Rodzaje BOSU

Na rynku można spotkać wiele rodzajów platform do balansowania. W głównej mierze różnią się one względem siebie przede wszystkim wymiarami. Wyróżnia się także BOSU o całkowicie gładkiej powierzchni, które mogą z powodzeniem być wykorzystywane z obu stron, jak także modele posiadają wypustki masujące i stymuluje przepływ krwi. Umiejscowienie na gumowej powierzchni. Niektóre z platform, są dodatkowo wyposażone w uchwyty, które pomagają utrzymać na nich równowagę.

Zalety wykonywania ćwiczeń na platformie do balansowania

BOSU doskonale sprawdza się w trakcie wykonywania ćwiczeń ogólnorozwojowych. Angażuje ono niemal wszystkie partie mięśni, przede wszystkim w głębokich partiach. Poprawia równowagę, a także wspomaga korygowanie wad postawy. Treningi wykorzystujące platformy BOSU polecane są w głównej mierze dla osób prowadzących siedzący tryb życia. Regularne ćwiczenia z platformą mają korzystny wpływ na wzmocnienie wszystkich partii mięśni, a także stawów. Sprzyjają utrzymywaniu prawidłowej i korygowaniu postawy ciała. Dodatkowo poprawiają kondycję i sprawność fizyczną, ćwiczą refleks, a także wzmacniają mięśnie kręgosłupa i niwelują wszelkiego rodzaju bóle związane z ich napięciem.

Jak ćwiczyć na BOSU

BOSU daje ogromne możliwości w trakcie wykonywania ćwiczeń. Można na nim nie tylko podskakiwać i stać, ale także klęczeć, siedzieć w różnych pozycjach, leżeć, a nawet biegać. Wraz ze wzrostem prędkości wykonywania ćwiczeń na platformie ich poziom trudności rośnie. Tak naprawdę rodzaj wykonywanych ćwiczeń zależy tylko i wyłącznie od kreatywności osoby wykonującej ćwiczenia. Do ćwiczeń z platformą można także dołączyć dodatkowe akcesoria, takie jak hantle czy też taśmy. Przykładowe ćwiczenia z platformą BOSU Chcąc wzmocnić mięśnie ramion i barków obróć platformę twarda strona do góry, a następnie oprzyj na niej dłonie. Rozstaw stopy na szerokość bioder i wyprostuj całe ciało. Przenosząc ciężar ciała raz na lewą, raz na prawą stronę, balansuj rękami na piłce. Chcąc wysmuklić swoją talię połoz BOSU na podłodze twardą stroną i usiądź na nim. Wyprostuj plecy, a stopy ustaw na podłodze. Chwytając dłońmi pod uda, wyprostuj lewą nogę, nie ruszając kolan. W tym samym czasie skręć tułów w lewo. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie na druga stronę. Dla wysmuklenia talii, a także wzmocnienia mięśni brzucha wykonaj tradycyjną wspinaczkę z wykorzystaniem platformy. Połóż bosu na podłodze miękką stroną do dołu. Następnie oprzyj na nim dłonie i wykonaj climbing, raz jedną, raz drugą nogą. Starając się przy tym cały czas zachować równowagę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.