Etykiety termokurczliwe – zastosowanie w branży spożywczej

Etykiety termokurczliwe – zastosowanie w branży spożywczej

Etykiety termokurczliwe mogą mieć różne kształty i zdobienia. Powstają z rękawa termokurczliwego i umożliwiają m.in. produkcję plomb gwarancyjnych. Sprawdź, jakie jest ich zastosowanie i zalety.

Poznaj zastosowanie etykiet termokurczliwych

Etykieta termokurczliwa, dzięki swojej elastyczności i wytrzymałości, może odgrywać rolę nośnika treści. Powstają z niej:
  • etykiety dekoracyjne,
  • plomby gwarancyjne,
  • zestawy promocyjne.
Producenci spożywczy cenią etykiety termokurczliwe, gdyż można je dopasować do kształtu przedmiotu. Często owija się nimi np. butelki napojów gazowanych. Naklejka oferuje dużo wolnej przestrzeni, na której można umieścić logo, hasło reklamowe czy inne niezbędne treści. Jedynym ograniczeniem jest kształt przedmiotu. Ponadto, nadaje się również do tworzenia opakowań promocyjnych, takich jak np. multipaki. Dzięki etykietom termokurczliwym dany produkt zarówno wygląda ciekawiej, jak i ma dodatkową ochronę przed nieoczekiwanym otwarciem. Pełnią one funkcję plomby uszczelniającej, której wyróżniamy dwa rodzaje:
  • tamper evident,
  • cap seal.
Owijki termokurczliwe są często wybierane podczas tworzenia większych i mniejszych zestawów promocyjnych np. do supermarketów. Są niezbędnym elementem każdej dużej kampanii reklamowej. Jednak ich zalety doceniają nie tylko producenci, ale i konsumenci. Dzięki plombom termokurczliwym kupiony przez nich produkt jest chroniony przed zanieczyszczeniami.

Co warto wiedzieć o powstawaniu etykiet termokurczliwych?

Największą zaletą etykiet termokurczliwych jest fakt, iż kształt jest ograniczony jedynie wymiarami produktu, na którym mają się znaleźć – umożliwia to folia, z której powstają. Po nałożeniu jej np.na butelkę jest ogrzewana i kurczy się, dostosowując do opakowania. Cechuje je również wysoka estetyka wykonania. Etykiety termokurczliwe mogą być zarówno błyszczące, jak i matowe. Ich producenci oferują także wiele ciekawych dodatków, np. filtr UV, dzięki któremu etykiety pod wpływem promieni słonecznych nie tracą kolorów. Z tej możliwości często korzystają producenci spożywczy.Etykiety termokurczliwe możemy podzielić na:
  • full body labels – są w stanie pokryć całe opakowanie i używa się ich wtedy, gdy zwykłe etykiety samoprzylepne nie są w stanie sprostać wymaganiom producenta,
  • combo pack labels – służą m.in. do łączenia kilku produktów w jeden zestaw promocyjny,
  • tamper evident labels – chronią produkt przed otworzeniem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *