Jaki jest koszt wprowadzenia suplementu diety na rynek?
Wprowadzanie własnego suplementu diety na rynek dobrze jest zlecić profesjonalnej firmie zajmującej się produkcją kontraktową suplementów diety. Wybierając firmę specjalizującą się w produkcji suplementów diety na zlecenie należy sprawdzić, czy gwarantuje ona profesjonalny poziom realizacji zamówień odpowiedzialnych za ustalanie receptury. Warto też sprawdzić, czy dana firma przeprowadza próby technologiczne produktów.
Koszt wprowadzenia suplementu diety na rynek zależy od wielu czynników. Przy tworzeniu własnego suplementu diety i wprowadzaniu go na rynek, warto pamiętać, że kosztem jest nie tylko receptura suplementu. W koszt produkcji wliczane jest także: doradztwo i konsultacja na każdym etapie produkcji, pomoc na etapie tabletkowania (przystępność użycia i popularność tabletek, przekłada się na późniejsze wyniki), formę zapakowania suplementu diety i jego blistrowanie lub pakowanie w butelki. W koszty wprowadzenia suplementu diety na rynek należy też dodać opakowanie i ulotkę, zawierającą niezbędne informacje o produkcie. Należy także pamiętać o kontroli i bezpieczeństwie w transporcie. Przy wprowadzaniu suplementu na rynek zalecane jest również przeprowadzenie badania rynkowego gotowego produktu – koszt i weryfikacja produktu przez agencję badawczą jest wysoki. Trzeba pamiętać, że do tego dochodzą koszty związane z pracami graficznymi i designerskimi materiałów reklamowych i promocji suplementu diety. Produkt należy także zgłosić do Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Stworzenie treści na opakowanie suplementu diety zgodnie z prawem, musi wykonać wyspecjalizowana kancelaria prawna - to koszt powyżej 1500 złotych netto.