Wpływ diety na wygląd skóry

Wpływ diety na wygląd skóry

Nie jest tajemnicą, że w obecnych czasach wygląd ma ogromne znaczenie. Chcemy czy nie, jesteśmy z każdej strony bombardowani zdjęciami pięknych szczęśliwych osób. W dążeniu do tego piękna szukamy szybkich i prostych rozwiązań, zapominając o tym, że piękno zaczyna się dosłownie w nas, od wewnątrz. Piękna, zdrowa i promienna skóra nie jest efektem drogich kremów, masek czy nawet zabiegów medycyny estetycznej. Jeżeli nie zadbamy w pierwszej kolejności o dietę, efekty nie będą zadowalające. Absolutną podstawą jest odpowiednie nawodnienie organizmu. Przesuszona i odwodniona skóra nie wygląda dobrze. Średnia norma dla kobiet to 2l, dla mężczyzn 2,5l. Należy przy tym pamiętać, że nawadniać możemy się sokami owocowymi, kawą, herbatą czy np. piwem bezalkoholowym. Nawet jedząc zupę dostarczamy do organizmu płyn. Mitem jest, że tylko woda skutecznie nawadnia.

Czego unikać by mieć piękną skórę?

Dobra dla urody dieta, to także taka bez używek. Alkohol powoduje zatrzymywanie wody w organizmie przez co twarz wygląda na opuchniętą i zmęczoną. Jeśli regularnie po niego sięgamy, odstawiając alkohol zupełnie dostrzeżemy ogromną różnicę. Podobnie jest z nikotyną, palenie zmniejsza przepływ krwi w naczyniach włosowatych, przez co skóra jest szara, matowa i blada. Do używek można również zaliczyć uzależniający cukier, który widocznie przyśpiesza proces starzenia się skóry oraz utrudnia jej regenerację, przez co zmarszczki pogłębiają się i są bardzo widoczne i nieestetyczne. Podobnie bogata w sól oraz nasycone kwasy tłuszczowe żywność przetworzona ma negatywny wpływ na wygląd skóry, zawartość tłuszczów i często ostrych przypraw może nawet powodować problemy skórne jak np. wypryski.

Czego w diecie potrzebuje piękna skóra?

Po wyeliminowaniu używek i szkodliwych substancji należy też dostarczyć wartościowe składniki takie jak witaminy, minerały, białka oraz zdrowe i potrzebne tłuszcze. Dieta wspomagająca regenerację skóry i opóźniająca powstawanie oznak starzenia się. Powinna być bogata w ryby. Ryby zawierają niezbędne dla zdrowego funkcjonowania kwasy omega 3. Dobre tłuszcze znajdziemy także w orzechach, awokado, ale też w olejach roślinnych. Poza niezbędnymi tłuszczami trzeba również pamiętać o witaminach. Ważne są witaminy antyoksydacyjne, usuwają one z komórek wolne rodniki. Najlepszym sposobem dostarczenia ich do organizmu są koktajle i smoothie, ponieważ znaleźć je można min. w natce pietruszki, szpinaku, rukoli, brokułach i marchewce. A także w owocach takich jak aronia, żurawina, cytrusy, owoce jagodowe, granat, śliwki  i naprawdę wiele innych. Warto też zacząć stosować dodatki jak imbir, kurkuma, czosnek, oregano oraz zamienić herbatę czarną na zieloną. Niezbędne mikro i makroelementy jak wapń, żelazo, potas, krzem i cynk poza wpływem na skórę budują także lśniące, zdrowe włosy i mocne paznokcie. Zanim sięgniemy po suplementy diety można zacząć od picia naparów ziołowych ze skrzypu i pokrzywy, które są nieocenionym źródłem krzemu. Bardzo bogate w mikro i makroelementy są jaja, wątróbka, produkty pełnoziarniste, warzywa strączkowe oraz produkty mleczne. Wiele fantastycznych przepisów oraz wskazówek ułatwiających drogę do celu jakim jest piękna ale przede wszystkim zdrowa skóra i mocne włosy i paznokcie znaleźć można tutaj. Należy pamiętać, że zmieniając nawyki żywieniowe, nie zobaczymy efektów natychmiast. A nawet często zdarza się, że eliminując szkodliwe elementy z diety i zastępując je zdrowymi dodatkami, organizm oczyszczając się, może reagować CHWILOWYM pogorszeniem stany skóry, to dobry znak, który powinien motywować do dalszego pozytywnego działania w kierunku piękna płynącego z wnętrza.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.